Yksityisen ja julkisen sektorin työllistymiseen tähtäävä yhteistyö tiivistyy

Kohtaanto-ongelmat monilla toimialoilla edellyttävät mutkatonta yhteistyötä yksityisten palveluntuottajien ja TE-toimistojen välillä.  Euroopan sosiaalirahaston rahoittama Tule töihin -hanke järjestää yhdessä kumppaneidensa kanssa tilaisuuden, jossa viestitään yhteiskuntavastuullisesta työllistämisestä eri toimialojen yrityksille.

Hankeaikana on onnistuttu rakentamaan ainutlaatuista yhteistyötä yksityisen ja julkisen sektorin välillä, mikä  tulee parantamaan työvoiman kohtaantoa. Mukana ovat hanketta koordinoivan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen lisäksi henkilöstöpalvelukonserni VMP ja Uudenmaan TE-toimisto. Kolmen toimijan yhdessä järjestämän tapahtuman tarkoituksena on koota sidosryhmistään työnantajaverkosto, joka edistää yhteiskuntavastuullista työllistämistä.

”Työllistämistavoitteisiin ei päästä ilman työnantajien ja yritysten panosta. Kaipaamme verkostoomme rohkeita työnantajia, jotka ovat valmiita paitsi sitoutumaan työllistämishankkeeseen, osaavat myös hyödyntää niitä omassa toiminnassaan. Tärkein viestimme yrityksille on, että pystymme tarjoamaan heille osaavaa työvoimaa ja tukea mm. palkkatuen hakemiseen ja rekrytointeihin”, kommentoi ESR-hankkeen erityisasiantuntija Päivi Patala VMP:ltä.

Toivotamme kaikki vastuullisesta työllistämisestä kiinnostuneet yritykset tervetulleiksi yhteiskuntavastuullisen työllistämisen aamiaistilaisuuteen. Tilaisuus on suunnattu työnantajille, henkilöstön rekrytoinnista vastaaville ja erityisesti yhteiskuntavastuullisesta työllistämisestä kiinnostuneille. Tilaisuudessa esitellään erilaisia malleja työnhakijoiden ohjaukseen, valmennukseen ja työllistämiseen liittyvissä teemoissa. Maksuton aamiaistapahtuma 6.11.2019 tarjoaa yrityksille ja henkilöstöalan toimijoille suoran verkostoitumis- ja vaikutusmahdollisuuden yrityksen henkilöstöhankinnan tapoihin. Ilmoittaudu mukaan!

Kutsu ja ilmoittautumisohjeet:

Työmarkkinoilla tarvitaan uudenlaisia keinoja, jotta tukea tarvitsevat työllistyvät ja uudet työpaikat kohtaavat.
Maksuttomassa aamiaistilaisuudessa esitellään uusi julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä kehittämä palvelu, jonka avulla yritykset saavat valmennettuja osaajia sekä tukea heidän työllistämiseen. Palvelulla tuetaan yhteiskuntavastuullista työllistämistä.

Tilaisuudessa ovat puhujina työministeri Timo Harakka ja Pekka Hyysalo. Paikalla on myös TE-toimiston yritysyhteistyön asiantuntijat neuvomassa mm. palkkatuesta ja muista työllistämisen tukimuodoista. Tilaisuuteen ovat tervetulleita HR-johtajat, rekrytointipäälliköt ja henkilöt, joiden on mahdollisuus vaikuttaa yrityksen henkilöstöhankinnan tapoihin.

8.30 Aamiainen

8.45-9.00 Tervetuloa Työllistämisen uudistajat!

9.00-9.30 Pekka Hyysalo FightBack! Tositarina selviytyjän asenteesta, toivosta ja periksiantamattomuudesta

9.30- 10.00.00 VMP Urapalvelu: Vastuullinen ja tuloksellinen työllistäminen tänään

10.00 – 10.20 Työministeri Timo Harakka- hallituksen näkökulmat työllistämiseen

10.20 – 12.00 Kiitos, verkostoidutaan

Radisson Blue, Runeberginkatu 2, Helsinki, 00100. Pysäköinti mahdollista Hotellin parkkihallissa 6.11. klo 8.30 alkaen.

Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu pian, (kuitenkin viimeistään 6.10. mennessä) 50 nopeinta saa paikan. Ilmoittaudu klikkaamalla tästä.

Jos et pääse paikalle, mutta kiinnostuit aiheesta, ota rohkeasti yhteyttä.

Tiedustelut: Päivi Patala VMP Urapalvelu, Projektipäällikkö 050-4420185 paivi.patala@vmp.fi